D

Digital Rulezz 2019 mojím pohľadom

digital rulezz 2019

Utorok 26.11.2019 som mal možnosť vďaka svojej domovskej agentúre SCR interactive zúčastniť sa na najväčšej konferencii o digitálnom marketingu na Slovensku – Digital Rulezz 2019. Program bol bohatý, občerstvenie chutné a úroveň vysoká. Moje podrobnejšie dojmy z priebehu udalosti sa dozvieš v nasledujúcich riadkoch.

Digital Rulezz 2019 – podtitul Reality Check

Tohtoročný Digital Rulezz niesol podtitul Reality Check. Voľným prekladom by som ho preložil ako isté “vytriezvenie” v marketingu. To znamená, že si nejdeme ulietavať na trendoch pre ďalších 5 rokov dopredu, hyper moderných novinkách, ktoré využije sotva 5% klientov (aj to s neistým výsledkom), ale naopak zastavíme sa a zhodnotíme súčasný stav marketingu. A pekne triezvo. Aký dopad má predkrízová nervozita na slovenský marketing? Investujú klienti viac do reklamy a médií? Aký je pomer online a offline marketingu, a ako na seba navzájom vplývajú? Čo naozaj funguje v digitále, a aké formáty vyhrávajú? Nad týmito, ale i mnohými ďalšími otázkami a témami sa zamýšľali vo svojich prednáškach popredné osobnosti marketingu na Slovensku.

Aké prednášky z Digital Rulezz ma zaujali najviac?

Morten Saxnæs – Driving distribution through creative excellence

Top prednáškou bola pre mňa jednoznačne Bringing down the house: Driving distribution through creative excellence od dánskeho spíkra Mortena Saxnæsa. Zaujal ma predovšetkým jeho prístup k virálnym snahám v digitále. Morten hodnotí ako najdôležitejšie predpoklady pre viralitu ľudské émócie a pocit istej spolupatričnosti ako súčasti nejakej komunity. Zhodnoť sám, ako sa popasoval s výzvou pre Európsku úniu:

Počet zhliadnutí videa (viac než 34 miliónov) a nálada v komentároch je z môjho pohľadu dobrým základom pre pozitívne hodnotenie tejto kampane.

UX, AI, či brand – kľúčové pojmy pre súčasný digitálny marketing

V ďalších prednáškach sa účastníci mali možnosť dozvedieť viac informácií o tom, prečo má zmysel venovať sa UX v digitále vďaka prednáške od Martina Krupu z ui42; ako ovplyvnila práca na brande rast značky Zlavomat slovami Alexa Mlátilíka; ale aj náhľad do zákulisia umelej inteligencie v marketingu slovami organizátora podujatia Petra Šeba z PS:Digital.

Nechýbali workshopy, ani panelové diskusie

Súbežne s prednáškami hlavných spíkrov prebiehali na Digital Rulezz 2019 aj rôzne worshopy a panelové diskusie. Nasával som informácie napríklad z témy Ako zaujať používateľa v dobe narastajúceho informačného pretlaku od Franza Klinglera. Jedným z tajomstiev sú podľa neho interaktívne bannery, ktoré dajú používateľovi okamžitú spätnú odozvu a “vynútia” si jeho pozornosť. No nemôžem opomenúť ani Trendy v Digital Hiringu Lukáša Bánoša a jeho poukázanie na to, ako možno pokročilou automatizáciou a využitím dostupných nástrojov zefektívniť procesy výberových konaní.

Má “Reality check” v digitále… či digitál vôbec ešte zmysel?

Záver podujatia bol nabitý zvučnými menami ako Martin Woska (Triad) a Michal Pastier (Zaraguza). Martin sa vo svojej prednáške zamýšľal nad správnosťou používania pojmu digitál a zhodnotil ho ako prežitok. Naozaj úspešná kampaň sa podľa neho do online dostane aj sama. Príkladom bola kampaň pre nealkoholické pivo – Birell.

Poslednú bodku za konferenciou napísal Mišo Pastier, ktorý sa zameral na “zdravý rozum” pri zostavovaní kampaní. Kreativita a inovácie sú super, no pokiaľ má byť kampaň úspešná, je potrebné uprednostniť reálne dáta pred nepodloženými hypotézami kreatívcov. Zaraguza našla takéto “vytriezvenie” v najväčšom prieskume o vnímaní slobody a peniazoch medzi mladými Slovákmi a vznikla z tohto úspešná kampaň pre Slovenskú sporiteľňu. 

Záver – kto čakal vzdelávaciu konferenciu, ostal sklamaný

Záverom sa musím vyjadriť k diskusiám na sociálnych sieťach ohľadom otázky, či sa účasť na Digital Rulezz 2019 vyplatí. Mojou jednoznačnou odpoveďou je, že pokiaľ hľadáte vzdelávaciu konferenciu, tak nie. A v spomínaných diskusiách sa tým netajil ani hlavný organizátor Peter Šebo. Úlohou konferencie Digital Rulezz je poskytnúť komplexný pohľad na vývoj digitálneho marketingu u nás, vytvoriť priestor na networking a inšpiráciu lídrami slovenského marketingu a médií. V tomto duchu bolo podujatie viac než postačujúce.

Na koniec by som sa chcel ešte raz poďakovať svojej agentúre SCR interactive za možnosť zúčastniť sa tejto konferencie, organizátorom za vysokú úroveň podujatia a spíkrom za mnoho inšpiratívnych myšlienok.

CategoriesBlog

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.